boekenclub
Join De boekenclub! We lezen: The Second Mountain
januari 3, 2020
Ga buiten wandelen, zonder die stomme telefoon!
januari 14, 2020
Bloeiklas-hoe-ontdek-je-wat-je-wilt-de-kwekerij-de-kas-amsterdam

Hoogtepunten bij de Kwekerij in 2019

Het afgelopen jaar groeide het team van De Kwekerij met maarliefst twee nieuwe teamleden en drie stagiaires! Verder hebben zich allerlei mensen verbonden aan De Kwekerij die zich vanuit hun eigen interesses inzetten om mensen tot bloei te brengen. Tijdens de afgelopen teammeeting keken we terug op de hoogtepunten van 2019, zowel bij De Kwekerij als persoonlijk. Lees je mee? :)

Carmen: Mijn hoogtepunt is dat we van start zijn gegaan met het kwekercoaches-traject, waarmee we mensen na de bloeiklas een persoonlijk gesprek aanbieden over één van de thema’s. Anouk: Voor mij is dat het Mestival - ik vond dat een heel mooie avond - en dat ik een merkstrategie voor De Kwekerij mogen neerzetten dit jaar. Ik word heel blij als ik de samenhang tussen onze verschillende uitingen zie. Sara: Het geven van bloeiklassen en uiteindelijk een openhartig gesprek mogen uitvoeren. Mij deel voelen van dit team en ik waardeer alle kansen en mogelijkheden die ik hier krijg.

Voor twee stagiaires is hun stage bij De Kwekerij het hoogtepunt:

Lotte: Aangenomen worden als stagiaire, om zo een verdere stap te maken in mijn eigen ontwikkeling als mens, door mee te mogen denken over de mooie thema’s van De Kwekerij. Dunja: Ook stage mogen lopen bij De Kwekeri! En het onderzoek voor studenten en young professionals dat ik samen met Ruth mag doen naar de doelgroepen van De Kwekerij.

Maarten: Mijn hoogtepunt is kletsen en bierbrouwen op het Kwekerij-weekend bij mijn broer.

Ruth: Mijn sprong in de Amstel in februari, in aanloop naar RESET.

"Tekst loopt verder onder het filmpje"

David: Ik herinner me een mooi gesprek bij de Kweekschool over je diepste drijfveren.

Guy: Met De Kwekerij uitbloeien tot het platform waar ik van droom, waar jonge mensen elkaar tot bloei brengen, waar ideeën wortelen, uitgroeien en tot bloei komen in de wereld. Mensen die zich vrijwillig en vanuit hun idealen verbinden om de wereld een beetje mooier te maken. Hopelijk blijft dat mijn hoogtepunt in de komende jaren!

Persoonlijke hoogtepunten waren er ook genoeg, van grote stappen tot kleine momenten die later heel waardevol bleken.

Lotte: Mijn hoogtepunt van 2019 is backpacken door de Filipijnen met mijn vriend. Je leven is daar alsof je op een ansichtkaart woont! David: De avond met een vriend, waarop we lekker hebben gegeten, inspiratie deelden en verhalen uitwisselden. Sara: De ontwikkeling die ik voel binnenin, het gevoel dat ik kan bouwen op mijn eigen kracht en de rust weer voel. Ik voel het van binnen bloeien: het steeds meer verbonden raken met mijzelf.

Guy: Voor mij was dat de stap maken naar rust: een huis met een tuin en de daarmee gepaard gaande commitment van trouwen en huisje-boompje-beestje. Dunja: Penningmeester mogen worden in het bestuur van ASV Cortex Carmen: Ik ben trots op hoeveel liever ik dit jaar voor mezelf geworden ben! Ruth: Mijn prachtige 21-diner met al mijn lieve vrienden en familie. Zo mooi om iedereen bij elkaar te hebben, en het was een hele mooie avond. Maarten: Pasen vieren met een stiltetocht door de stad en daarna een ontbijt. En ook de huttentocht in Oostenrijk en de vakantie met vrienden deze zomer! Anouk: Toegelaten worden tot de master Political Communication, passend binnen het grotere plaatje van mezelf ontwikkelen en op zoek gaan naar wat bij mij past.

We wensen jullie een heel mooi, bloeiend 2020!